Jeg vil dele ideer, inspirasjon og det jeg lærer underveis.

lørdag 22. mars 2014

Hjemmelaget skrubb DIY

Våren er her og med den kommer også luking i bed. Vi alle vet hva det gjør med hender. Uansett om jeg bruker hansker så blir hendene alltid skitne og jord sniker seg under neglene.*Et lite triks for neglene er og skrape dem over tørr såpe. Dermed ligger såpen som et lag slik at jord og skitt ikke kommer til.* Min erfaring med vanlighåndsåpe på "hagehender" er at de ikke er gode nok. Så her har dere en enkel oppskrift på en eksfolierende skrubb du kan ha liggende i hagen eller hjemme, som kan brukes på både hender og føtter. Det er også en søt gave å gi bort ;)

Dette trenger du:
  • Oppvaskmiddel /såpe
  • Sukker
  • babyolje
  • Krukke til oppbevaring
Fyll glasset 3/4 del med sukker, fyll så resten med såpe, og litt olje, rør rundt. Når dette trekker seg inn vil du se at det er mer plass i glasset, etterfyll så med mer sukker. Tilpass skrubben med sukker/såpe utifra hvor fast eller rennende du ønsker den.










Likte du håndskrubben bør du også prøve denne eksfolierende kroppsskrubben.

Dette trenger du:
  • 1/2 kopp med olje. (Mandelolje, olivenolje, Jojoba olje, evt. andre oljer) (jeg brukte Castor olje, jojoba og babyolje)
  • 3 kopper havsalt. Hvis skrubben skal brukes i ansiktet ville jeg valgt sukker.
  • 1 tskj peppermynte olje eller lavendelolje for god lukt.
Du kan også raspe av skallet på en sitron eller appelsin, eller ha i honning for ekstra pleie.

Det er ikke så viktig å følge målene, jeg blandet sammen det jeg ville av salt, oljer, raspet sitron og appelsin. Olje, salt og kaffekrut er også en god kombinasjon. 

Det anbefales å skrubbe huden to ganger i uken for å fjerne døde hudceller og fornye hudens overflate. Jobb produktet utover i lette sirkelbevegelser. Dette gjøres på tørr hud for best resultat.

Enjoy :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar