Jeg vil dele ideer, inspirasjon og det jeg lærer underveis.

søndag 23. mars 2014

Forandring Fryder


Jeg fikk hagen min tidlig på våren. Alt så egentlig grått og trist ut. Det var mye rydding som måtte gjøres da det var en eldre dame som hadde eid den før, og hadde ikke klart å ta vare på hagen. For en kreativ sjel så var det et lite lysglimt midt i hagen, mellom to trær. En veldig nedslitt og mørk benk av tre og stål. Ved første øyekast kan det se ut som noe de fleste hadde kastet. For meg er det slike ting jeg elsker å lage nytt liv til!



Det første jeg gjorde var å demontere benken. Treplankene pusset jeg ned og grunnet med vannavstøtende grunning. Etterpå brukte jeg en hvit halvblank oljemaling. Stålplatene vasket jeg rene (zalo og stålbørste) og grunnet disse med samme grunning som til treet. Etterpå spraylakket jeg dem med felglakk jeg kjøpte billig på Biltema.

Det er ikke så mye som skal til for å gi en gammel benk nytt liv J

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar