Jeg vil dele ideer, inspirasjon og det jeg lærer underveis.

fredag 14. mars 2014

Dibblet / Dibber


En dubedings jeg tilfeldigvis kom over på nettet som jeg vil dele med dere er Dibber eller Dibblet. Dette er da en treplate eller trepinne som lager hull i jorden slik at du kan legge oppi frø uten å grave. Kall det nyttig eller bare en liten gadget, men jeg syns den er genial. Ikke bare kan du sjekke at frøet blir planetet i rett dybde (og rett avstand med platen), men du slipper å grave. En en liten søt gadget for dere hageelskere. Her har dere også linker om dere ønsker å selv lage Dibberplate, denne vil da lage flere hull samtidig med rett avstand. Her finner dere også maler på forskjellige størrelser.


Do It Yourself - Guide her Templates / maler finner du her

Enkel Dibblet får du kjøpt her

En gratis måte er å gjøre det på er å finne en mellomkraftig gren og snekre til som en dibblet. Evt. om du har en spade som er knukket, disse er perfekte som dibber! Pris kr. 0,-


Denne er laget av en knukket spade


Gamle spader - Dibbler / Dibbet
Skruer på plate kan også brukes. Se Guide her

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar