Jeg vil dele ideer, inspirasjon og det jeg lærer underveis.

tirsdag 30. juli 2013

Blomsterbed rundt tre

Ble så lei av alt gresset som vokste seg opp mot treet og at jeg måtte stå med kantklipper hver gang jeg skulle klippe det ned. Bestemte meg for å lage blomsterbed rundt treet istede. Nå har eksperter forskjellige meninger om dette. Siden blomster kan ta næringen fra trærene. Men har du store trær så kan jeg ikke se at dette skal bli et problem. Bare pass på at treet ditt blir kalket med gjevne mellomrom, at du gjødsler, og at det regner godt nok der du bor. Velg blomster som kan ha halvskygge siden grener vil skygge litt. Her er en liten guide:


Grav en sirkel rundt treet.
Legg bark rundt, og dekk så med jorden igjen.

Plante blomestene, og sett opp kant. Enten med steiner eller kantlinje.
Så har du et blomsterbed

Jeg valgte stauder og ikke sommerbloster. Det er fordi jeg ikke orker å plante nye hvert år.
Pluss fordelen med stauder er at du kan få av andre. :)
Pris blomster kr. 0,- Gjødsel/bark 4 for 100 kr.(Europris)
Slik ble mitt prosjekt:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar